Większość firm zarówno te małe, jaki potężne korporacje wciąż i nieustannie dążą do rozwoju oraz zwiększenia swej obecności na rynku branżowym.
W tym celu coraz częściej i a przede wszystkim zdecydowanie chętniej (w porównaniu z minionymi latami) organizuje się różnorodne konferencje firmowe. Na takich spotkaniach przede wszystkim omawia się cele i strategie rozwojowe danej jednostki. Konferencje firmowe to także doskonały sposób na zaprezentowanie swoich dokonań, produktów, promocji, usług oraz ofert, jakie kierujemy do rynku odbiorców. Głównie uczestnikami konferencji firmowych są klienci danej jednostki, czyli priorytetowi konsumenci, ale również kadra zawodowa wyższego stopnia (ta grupa z kolei nastawia się na zawiązanie więzi pomiędzy firmą a strategicznymi klientami oraz na aspekt szkoleniowy, czyli zwiększenie swoich kompetencji zawodowych). O pozytywnych skutkach takowych spotkań raczej nie trzeba nikogo przekonywać, gdyż jak wiemy są one podstawowym narzędziem promocyjnym danej jednostki.